Ομαδική οδήγηση

Συμβουλές για σωστή οδήγηση της Africa twin
Απάντηση
Δημήτρης
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: Δευ Ιαν 13, 2020 3:59 pm
Has thanked: 170 times
Been thanked: 106 times

Ομαδική οδήγηση

Δημοσίευση από Δημήτρης »

 
Η ομαδική οδήγηση είναι μία εντελώς διαφορετική διαδικασία σε σχέση με το να οδηγάς μόνος σου. Κάποιοι βρίσκουν τον τρόπο ενστικτωδώς, ειδικά όταν η παρέα αριθμεί λίγα μέλη κι αυτά γνωρίζονται μεταξύ τους. Αλλοι αναβάτες όμως το έμαθαν με τον οδυνηρό τρόπο κι αυτός είναι ο λόγος αυτού του άρθρου. Ελπίζουμε να βοηθήσουμε. 

Εικόνα

Η ομαδική οδήγηση μπορεί να σημαίνει ημερήσια εκδρομή με τσοπεριές, μπορεί όμως διάσχιση της Πίνδου με διαφορετικές μοτοσυκλέτες για μία εβδομάδα. Μπορεί εσύ και ο φίλος σου να θέλεις να κυνηγηθείς στον δρόμο μέχρι το ταβερνείο με τα λουκάνικα, μπορεί όμως 30 μέλη μοτοσυκλετιστικού ομίλου να εξερευνούν άγνωστα επαρχιακά δρομάκια. Ασχετο αν η κατάληξη είναι η ίδια (η ταβέρνα που λέγαμε…) Με άλλα λόγια, ποιός είναι στο group? Γνωρίζεις τον καθένα τους και τις συνήθειές τους? Εχουν όλοι τον ίδιο βαθμό εμπειρίας? Η’ θα βρεθείτε να ανάψετε τα δισκόφρενα προσπαθώντας να καταλάβετε για ποιό λόγο πάει σαν κότα ο καινούργιος της παρέας? Αν αυτός ο καινούργιος είσαι εσύ, σκέψου διπλά. Το να οδηγάς μαζί με άλλους παρουιάζει προκλήσεις σε μία ήδη επιβαρυμένη διαδικασία (να γνωρίσεις τις δυνατότητές σου και τα οδηγικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας σου) οπότε απλά θα προτείναμε να μην επιχειρήσετε οδήγηση με άλλους αν δεν έχετε ήδη τουλάχιστον 1000 χλμ σαν «προυπηρεσία» μοναχικής οδήγησης.Μία οργανωμένη ομαδική οδήγηση συνήθως έχει τους δύο πιο πεπειραμένους αναβάτες της ομάδας στην κορυφή (πλοηγός) και στο τέλος (σκούπα). Ο αρχηγός (βλέπε πλοηγός) θα θέσει τον ρυθμό των υπολοίπων αλλά ακόμη πριν να ξεκινήσετε ο καθένας στην ομάδα θα πρέπει να κάνει μερικά πράγματα για να μείνει όλη η ομάδα μαζί κατά την διάρκεια όλης της βόλτας.

Πρώτα απ’όλα: Είναι όλες οι μοτοσυκλέτες γεμάτες με καύσιμο? Εκανε ο κάθε αναβάτης τον έλεγχο της μοτό του?
Αν μείνεις από καύσιμο σε 20 χλμ. οι υπόλοιποι τι θα πιστέψουν για σένα? ¨Η αν η αλυσίδα σου βαράει ανεξέλεγκτα πάνω στο ψαλίδι?

Εικόνα


Ο αρχηγός μπροστά βάζει τους κανόνες
. Υπάρχει μία ποικιλία από σήματα με τα χέρια που οι αμέσως επόμενοι θα πρέπει να παρατηριούν για να τις μεταφέρουν στους πιο πίσω. Αυτό θα μειώσει κατά πολύ μία πιθανότητα χαώδους κατάστασης λόγω ασυννενοησίας. Αυτά τα σήματα πρέπει να είναι κατανοητά από όλους και ιδανικά θα πρέπει να εξηγούνται από τον αρχηγό πριν την έναρξη της βόλτας όσο κι αυτό ακούγεται υπερβολή. Για παράδειγμα: πώς ειδοποιούμε ότι μπροστά υπάρχει αστυνομικός έλεγχος γι’αυτό θα μειώσουμε ταχύτητα? Χα, εδώ σας θέλω! Από πριν λοιπόν.Η ανταλλαγή τηλεφώνων είναι μία καλή ιδέα για την περίπτωση που κάποιο μέλος αντιμετωπίσει μία βλάβη ή ένα χαθεί επειδή ένα φανάρι τον έπιασε και δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το γκρουπ. Το τέλειο θα ήταν η συννενόηση του πλοηγού με την σκούπα, του πρώτου και του τελευταίου αναβάτη δηλαδή. Αν είστε …γερμανοτραφείς ή απλά τελειομανής (ή επαγγελματίας, βεβαίως) μπορείτε να τυπώσετε την διαδρομή σε μικρό road book (κολλημένο στο ρεζερβουάρ (ή σε tank bag) ώστε όλα τα μέλη να το έχουν. Στην ακραία περίπτωση που όλοι διαθέτουν GPS τότε τα πράγματα απλοποιούνται με προκαθορισμένα και τσεκαρισμένα way points. Αλλά μην τρελλαθούμε. Είμαστε Ελληνες και το να χαθείς στην Ελλαδίτσα μοιάζει με ανέκδοτο. Ασε για αρκετούς από εμάς είναι και το ζητούμενο να χαθείς! Προσωπικά γνωρίζω μία (πολύ καλή) παρέα φίλων οι οποίοι ρίχνουν βελάκι στον χάρτη και πάνε εκεί από χώμα μόνο με την χρήση χάρτη (απαγορεύονται GPS και κάθε άλλο είδος πολιτιστικού αγαθού του 21ου αιώνα…). Θα σας τους γνωρίσω σε επόμενο άρθρο αφού αποκτήσω προσωπική εμπειρία!O χώρος που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στα μέλη μία ομάδας είναι εκείνος που θα χρειαστεί ώστε να αντιδράσει ο πίσω αναβάτης σε ένα απότομο φρενάρισμα του μπροστινού. Ο αρχηγός τυπικά θα πρέπει να κινείται κοντά στις διαχωριστικές γραμμές με τον επόμενο τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο πίσω του στο δεξί μέρος του δρόμου ώστε σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος να έχει μεγαλύτερο χώρο να εκλέγξει την πορεία του. Με την ίδια λογική ακολουθούν και οι υπόλοιποι. Σε στενούς δρόμους οι αποστάσεις μεγαλώνουν όπως και σε καταστάσεις βροχερές, με μικρή ορατότητα κλπ.

Εικόνα

Ομάδες μεγαλύτερες από 5-8 αναβατών αν και είναι εντυπωσιακές να τις βλέπει κανείς δεν έιναι και τόσο καλή ιδέα
. Περισσότεροι αναβάτες σημαίνει μεγαλύτερες πιθανότητες κάποιος να τα σκατώσει. Σημαίνει επίσης πολύ μεγαλύτερη δυσκολία στο να προσπεράσει το γκρουπ σωστά ένα αργότερο όχημα ή ακόμη χειρότρα να σας προσπεράσει ένα γρηγορότερο. Σκεφτείτε το σκηνικό: 20 μοτοσυκλέτες σε επαρχιακή οδό με μία λωρίδα κυκλοφορίας να ρολάρει αργά στον δρόμο χαζεύοντας την φύση και από πίσω τετράροδο «ρείσόνι» που θέλει να δείξει στην συνεπιβάτιδά του ότι είναι τόσο γρήγορος που τις μηχανές τις «τρώει για πρωινό». Μπρρρρ…Τελικά τα μεγάλα γκρουπ καλύτερα είναι να χωρίζονται σε μικρότερα που ποδεικνύονται πιο ευέλικτα για πάμπολλους λόγους. Και μην τολμήσετε ποτέ να σκεφτείτε ότι επειδή ανήκετε σε μία μεγάλη ομάδα μοτοσυκλετιστών που κινείται ομαδικά στον δρόμο σας κάνει πιο δυνατούς ή με μεγαλύτερα δικαιώματα από τα «μοναχικά» αυτοκίνητα. Μήπως θέλετε να βάλετε στοίχημα για το ποιός είναι στην πράξη ο
«δυνατός»?

Εικόνα

Η οδήγηση πλάι-πλάι μπορεί να είναι το πιο παρείστικο πράγμα αλλά θα συνιστούσαμε σε μία είσοδο σε εθνική οδό, σε ένα τούνελ ή στην έξοδο μίας κλειστής στροφής χωρίς ορατότητα να μην το προτιμούσατε για προφανείς λόγους. Στα φανάρια επίσης θα πρέπει να αποφεύγουμε την δημιουργία αγέλης και ομαδικό ξεκίνημα (πολλές φορές μετατρέπεται σε κόντρα με ανεξέλεγκτα αποτελέσματα). Κρατάμε λοιπόν τον σχηματισμό κίνησης και στο φανάρι (ο ένας πίσω από τον άλλο). Ενα άλλο λάθος στην κίνηση στην πόλη είναι αυτό: Οταν ο αρχηγός σταματάει σε πινακίδα stop αυτό και ξεκινάει αφού ελέγξει δεν σημαίνει ότι στον ίδιο χρόνο θα κάνει την ίδια κίνηση και ο επόμενος. Ο καθένας δρα ατομικά ανάλογα με την περίσταση, δεν αντιγράφει τον μπροστινό του! Λογικό, έτσι? Αν ο μπροστινός σας σκεφτόταν την επιταγή της Δευτέρας που δεν έχει τα λεφτά, πιθανότατα θα κάνει το λάθος κάποια στιγμή καθώς -όπως είπαμε και στην αρχή- η ομαδική οδήγηση είναι πιο απαιτητική από την ατομική. Δεν θα ήθελες να κάνεις κι εσύ το ίδιο λάθος (παραβίαση στοπ για παράδειγμα ή πέρασμα με κόκκινο). Ο καθένας δρα σύμφωνα με τον εγκέφαλο που διαθέτει. Μην δανείζεστε του μπροστινού σας λοιπόν.  Και μην υιοθετείτε το «φαινομένο της αγέλης λύκων» που πολλές φορές επικρατεί σε ομαδική οδήγηση. Αποδεδειγμένα δεν βγαίνει σε καλό…
Εικόνα

Θα ακούσετε πολλές ιστορίες για κάποιον που τα σκάτωσε σε μία ομαδική οδήγηση. Συνήθως είναι αυτός που θέλει να αποδείξει την ταχύτητά του στους υπόλοιπους. Μην τον ακολουθήσετε, απλά. Στην πρώτη ευκαιρία ενημερώστε τον αρχηγό. Αντίθετα, δεν θα ακούσετε σχεδόν ποτέ για μία «απίθανη γρήγορη βόλτα σε ορεινά στροφιλίκια με άλλους 6» γιατί απλά οι συμμετέχοντες σε μία τέτοια βόλτα (που απαιτεί ίδια εμπειρία και αλληλοσεβασμό καθώς και γνώση των ορίων) δεν θα ρίσκαραν ποτέ να βάλουν κάποιον διαφορετικής λογικής αναβάτη στην ομάδα τους. Οι γρήγορες supersport μοτοσυκλέτες είναι από μόνες τους μία παγίδα ανεξέλεγκτων συμπεριφορών καθώς ο χαρακτήρας του είναι τέτοιος που σε γεμίζει με τεστοστερόνη είτε το θέλεις είτε όχι. Σε μία τέτοια βόλτα ο ρυθμός έχει σημασία και η ομαδική ευχαρίστηση με ασφάλεια και όχι η ταυτοποίηση του ποιός είναι ο γρηγορότερος της παρέας. Αυτό είναι πολύ εύκολο να αποδειχθεί: Π-ί-σ-τ-α είναι τα 5 μαγικά γράμματα και χρονόμετρο το αξεσουάρ που θα σας χρειαστεί.

Εικόνα

Θετικά σκεπτόμενοι, η οδήγηση με άλλους αναβάτες μαζί πολλαπλασιάζει την ευχαρίστηση της οδήγησης. Επίσης αποτελεί κι ένα δίχτυ ασφαλείας αν συμβεί κάτι σε οποιοδήποτε μέλος της ομάδας. Η αλληλοβοήθεια είναι πρωταρχικό στοιχείο εδώ. Γιάυτό καλό θα είναι να βεβαιωθεί ο αρχηγός για την ύπαρξη εργαλείων, πρώτων βοηθειών, κιτ επισκευής ελαστικού κλπ. Φυσικά δεν είναι ανάγκη να βασιστείς ότι κάποιος στην παρέα «πάντα έχει μαζί του ότι χρειάζεται» γιατί στην πράξη πολλές φορές διαψεύδεται κάτι τέτοιο. Προνοείστε σχετικά.Το να διαλέξετε με ποιούς θα οδηγήσετε μαζί είναι σαν να διαλέγεις σύντροφο: Πρέπει να του έχεις εμπιστοσύνη, να περνάς καλά μαζί του και να του δείχνεις σεβασμό. Ετσι, πρόκειται για μία τυπική διαδικασία που όλοι κερδίζουν! Το να μοιραστείς τον δρόμο με άλλους θα είναι ασφαλές και διασκεδαστικό περισσότερο απ’όσο νομίζεις! Αν και πολλοί είναι υπέρμαχοι της άποψης ότι η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι κάτι μοναχικό όλο και περισσότεροι μοτοσυκλετιστές και στην Ελλάδα αποδεικνύουν ότι προτιμούν την ομαδική οδήγηση.
Και όπως συμβαίνει με όλα τα πράγματα σ’αυτή την ζωή η Αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα…

Εικόνα

Πηγη: https://www.motoxtreme.gr/%ce%bf%ce%b4% ... _L67CRTOGU
 

 
 
 

Απάντηση